Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
Bibliothek Hör- und Sprachgeschädigtenwesen . Default .
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Deaf and hard of hearing multilingual learners: foundations, strategies, and resources

Deaf and hard of hearing multilingual learners: foundations, strategies, and resources
Exemplarinformationen
Barcode Regalstandort Bandzählg. Zweigstelle Status Fällig am Vorm.
70008930 4 a 6526
  Bibliothek Hör- und Sprachgeschädigtenwesen . Verfügbar .  
. Katalogdatensatz10190182 ItemInfo Datensatzanfang . Katalogdatensatz10190182 ItemInfo Seitenanfang .
Kataloginformation
Feldname Details
Identnummer 1782148582
ISBN 978-1-032-19440-0
978-1-032-15565-4
Sprache eng
Titel Deaf and hard of hearing multilingual learners : foundations, strategies, and resources / edited by Joanna E. Cannon, Caroline Guardino, and Peter V. Paul
Erscheinungsvermerk New York, NY London : Routledge , 2022
Umfangsangabe xv, 308 Seiten : Illustrationen
Notizen Includes bibliographical references and index
Zusammenfassung Learners who are deaf or hard of hearing and multilingual : perspectives, approaches and considerations / Joanna E. Cannon, Caroline Guardino -- Family engagement : developing partnerships for deaf and hard-of-hearing multilingual learners / Sandy K. Bowen, Sharon Baker -- Developing a comprehensive language profile to support learning : the assessment of deaf and hard-of-hearing multilingual learners / Lianna Pizzo, Laurie Ford -- Language development, assessment, and intervention for deaf and hard-of-hearing multilingual learners / Kathryn Crowe, Mark Guiberson -- Deaf and hard-of-hearing multilingual learners and literacy instruction / Jessica Scott, Chidinma Amadi,Terynce Butts -- Leadership and collaboration in school settings for deaf and hard-of-hearing multilingual learners / Lianna Pizzo -- Deaf and hard of hearing multilingual learners with disabilities : a case study of a learner who is deaf with autism spectrum disorder and from an immigrant family / Eun Young Kwon, Caroline Guardino, Joanna E. Cannon -- Transition for deaf and hard-of-hearing multilingual learners : guiding principles and planning tools / John L. Luckner, Joanna E. Cannon.
"This critical resource provides foundational information and practical strategies for learners who are d/Deaf or hard of hearing (d/Dhh) multilingual learners. These learners come from backgrounds where their home languages differ from the dominant spoken or sign languages of the culture. This book is a one-stop resource for professionals, interventionists, and families, helping them to effectively support the diverse needs of d/Dhh multilingual learners by covering topics such as family engagement, assessment, literacy, multiple disabilities, transition planning, and more. The book provides vignettes of learners from 25 countries, discussion questions, and family-centered infographic briefs that synthesize each chapter. Deaf and Hard of Hearing Multilingual Learners is a groundbreaking step towards better supporting the many languages and cultures d/Dhh students experience in their lifetime through strength-based and linguistically responsive approaches"--
Schlagwörter Deaf Education
Hearing impaired Education
Multilingual education
Schlagwort Gehörlosigkeit
Hörschädigung
Mehrsprachigkeit
Hörgeschädigtenpädagogik
Mehrfachbehinderung
Autismus
Weitere Verfasser Cannon, Joanna E.
Guardino, Caroline
Paul, Peter V.
Andere physische Form 9781003259176
9781003259176
Erscheint auch als Online-Ausgabe Deaf and hard of hearing multilingual learners New York : Routledge, 2022
Signatur 4 a 6526
Kataloginformation10190182 Datensatzanfang . Kataloginformation10190182 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.