Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
Bibliothek Hör- und Sprachgeschädigtenwesen . Default .
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

The Education of d/Deaf and hard of hearing children: perspectives on language and literacy development

The Education of d/Deaf and hard of hearing children: perspectives on language and literacy development
Exemplarinformationen
Barcode Regalstandort Bandzählg. Zweigstelle Status Fällig am Vorm.
70007949 4 a 8048
  Bibliothek Hör- und Sprachgeschädigtenwesen . Verfügbar .  
. Katalogdatensatz10184829 ItemInfo Datensatzanfang . Katalogdatensatz10184829 ItemInfo Seitenanfang .
Kataloginformation
Feldname Details
Identnummer 1734642955
ISBN 978-3-03928-124-4
Sprache eng
Titel The Education of d/Deaf and hard of hearing children : perspectives on language and literacy development / special issue editor Peter V. Paul
Erscheinungsvermerk Basel Beijing Wuhan Barcelona Belgrade : MDPI , 2020
Umfangsangabe ix, 187 Seiten
Reihe education sciences
Notizen Printed edition of the special issue published in Education Sciences (ISSN 2227-7102)
Zusammenfassung A significant number of d/Deaf and hard of hearing (d/Dhh) children and adolescents experience challenges in acquiring a functional level of English language and literacy skills in the United States (and elsewhere). To provide an understanding of this issue, this book explores the theoretical underpinnings and synthesizes major research findings. It also covers critical controversial areas such as the use of assistive hearing devices, language, and literacy assessments, and inclusion. Although the targeted population is children and adolescents who are d/Dhh, contributors found it necessary to apply our understanding of the development of English in other populations of struggling readers and writers such as children with language or literacy disabilities and those for whom English is not the home language. Collectively, this information should assist scholars in conducting further research and enable educators to develop general instructional guidelines and strategies to improve the language and literacy levels of d/Dhh students. It is clear that there is not a ‘one-size-fits-all’ concept, but, rather, research and instruction should be differentiated to meet the needs of d/Dhh students. It is our hope that this book stimulates further theorizing and research and, most importantly, offers evidence- and reason-based practices for improving language and literacy abilities of d/Dhh students
Schlagwort Hörgeschädigtes Kind
Hörgeschädigtenpädagogik
Spracherwerb
Schreib- und Lesefähigkeit
Weitere Verfasser Paul, Peter V.
Andere physische Form Erscheint auch als 978303928151 Online-Ausgabe The Education of d/Deaf and Hard of Hearing Children: Perspectives on Language and Literacy Development 978-3-03928-125-1 (PDF)
Signatur 4 a 8048
Kataloginformation10184829 Datensatzanfang . Kataloginformation10184829 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.