Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
.
Default
.
PageMenu
-
Hauptmenü
-
.
Benutzerdienste
.
WebOPAC verlassen
.
Search Menu
Einfache Suche
.
Erweiterte Suche
.
Suchhistorie löschen
.
Zeitschriften-Suche
.
Suchergebnisse verfeinern
.
.
Bottom Menu
Hilfe
Languages
Englisch
.
Deutsch
.
New Items Menu
Neuerwerbungsliste
.
Neuerwerbungsliste nach Gruppen
.
© LIBERO v6.4.1sp240211
Page content
Sie befinden sich hier
:
Katalogdatenanzeige
Katalogdatenanzeige
Deaf and hard of hearing multilingual learners: foundations, strategies, and resources
Exemplarinformationen
Katalogdatensatz10190182
.
Kataloginformation
Katalogdatensatz10190182
.
Exemplarinformationen
Barcode
Regalstandort
Bandzählg.
Zweigstelle
Status
Fällig am
Vorm.
70008930
4 a 6526
Bibliothek Hör- und Sprachgeschädigtenwesen
.
Verfügbar
.
Select this item
Titel herunterladen
Katalogdatensatz10190182
Export
Dieser Datensatz
As
Feldformat
Bibliographisches Format
ISBD-Format
MARC-Format
MARC-Binärformat
MARCXML-Format
Bis
Datei
E-Mail
.
Katalogdatensatz10190182 ItemInfo
Datensatzanfang
.
Katalogdatensatz10190182 ItemInfo
Seitenanfang
.
Kataloginformation
Feldname
Details
Identnummer
1782148582
ISBN
978-1-032-19440-0
978-1-032-15565-4
Sprache
eng
Titel
Deaf and hard of hearing multilingual learners : foundations, strategies, and resources / edited by Joanna E. Cannon, Caroline Guardino, and Peter V. Paul
Erscheinungsvermerk
New York, NY London : Routledge , 2022
Umfangsangabe
xv, 308 Seiten : Illustrationen
Notizen
Includes bibliographical references and index
Zusammenfassung
Learners who are deaf or hard of hearing and multilingual : perspectives, approaches and considerations / Joanna E. Cannon, Caroline Guardino -- Family engagement : developing partnerships for deaf and hard-of-hearing multilingual learners / Sandy K. Bowen, Sharon Baker -- Developing a comprehensive language profile to support learning : the assessment of deaf and hard-of-hearing multilingual learners / Lianna Pizzo, Laurie Ford -- Language development, assessment, and intervention for deaf and hard-of-hearing multilingual learners / Kathryn Crowe, Mark Guiberson -- Deaf and hard-of-hearing multilingual learners and literacy instruction / Jessica Scott, Chidinma Amadi,Terynce Butts -- Leadership and collaboration in school settings for deaf and hard-of-hearing multilingual learners / Lianna Pizzo -- Deaf and hard of hearing multilingual learners with disabilities : a case study of a learner who is deaf with autism spectrum disorder and from an immigrant family / Eun Young Kwon, Caroline Guardino, Joanna E. Cannon -- Transition for deaf and hard-of-hearing multilingual learners : guiding principles and planning tools / John L. Luckner, Joanna E. Cannon.
"This critical resource provides foundational information and practical strategies for learners who are d/Deaf or hard of hearing (d/Dhh) multilingual learners. These learners come from backgrounds where their home languages differ from the dominant spoken or sign languages of the culture. This book is a one-stop resource for professionals, interventionists, and families, helping them to effectively support the diverse needs of d/Dhh multilingual learners by covering topics such as family engagement, assessment, literacy, multiple disabilities, transition planning, and more. The book provides vignettes of learners from 25 countries, discussion questions, and family-centered infographic briefs that synthesize each chapter. Deaf and Hard of Hearing Multilingual Learners is a groundbreaking step towards better supporting the many languages and cultures d/Dhh students experience in their lifetime through strength-based and linguistically responsive approaches"--
Schlagwörter
Deaf
Education
Hearing impaired
Education
Multilingual education
Schlagwort
Gehörlosigkeit
Hörschädigung
Mehrsprachigkeit
Hörgeschädigtenpädagogik
Mehrfachbehinderung
Autismus
Weitere Verfasser
Cannon, Joanna E.
Guardino, Caroline
Paul, Peter V.
Andere physische Form
9781003259176
9781003259176
Erscheint auch als Online-Ausgabe Deaf and hard of hearing multilingual learners New York : Routledge, 2022
Signatur
4 a 6526
.
ISBD-Anzeige
Katalogdatensatz10190182
.
Kategorien-Anzeige
Katalogdatensatz10190182
.
Verwandte Werke
Katalogdatensatz10190182
.
Titel zur Titelsammlung hinzufügen
Katalogdatensatz10190182
.
Kataloginformation10190182
Datensatzanfang
.
Kataloginformation10190182
Seitenanfang
.
Vollanzeige Katalogdaten
Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.
Im Bereich
Kataloginformation
werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.
Der Bereich
Exemplarinformationen
enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.