Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
.
Default
.
PageMenu
-
Hauptmenü
-
.
Benutzerdienste
.
WebOPAC verlassen
.
Search Menu
Einfache Suche
.
Erweiterte Suche
.
Suchhistorie löschen
.
Zeitschriften-Suche
.
Suchergebnisse verfeinern
.
.
Bottom Menu
Hilfe
Languages
Englisch
.
Deutsch
.
New Items Menu
Neuerwerbungsliste
.
Neuerwerbungsliste nach Gruppen
.
© LIBERO v6.4.1sp240211
Page content
Sie befinden sich hier
:
>
Einfaches Suchen
Katalogdatenanzeige
Katalogdatenanzeige
The Education of d/Deaf and hard of hearing children: perspectives on language and literacy development
Exemplarinformationen
Katalogdatensatz10184829
.
Kataloginformation
Katalogdatensatz10184829
.
Exemplarinformationen
Barcode
Regalstandort
Bandzählg.
Zweigstelle
Status
Fällig am
Vorm.
70007949
4 a 8048
Bibliothek Hör- und Sprachgeschädigtenwesen
.
Verfügbar
.
Select this item
Titel herunterladen
Katalogdatensatz10184829
Export
Dieser Datensatz
As
Feldformat
Bibliographisches Format
ISBD-Format
MARC-Format
MARC-Binärformat
MARCXML-Format
Bis
Datei
E-Mail
.
Katalogdatensatz10184829 ItemInfo
Datensatzanfang
.
Katalogdatensatz10184829 ItemInfo
Seitenanfang
.
Kataloginformation
Feldname
Details
Identnummer
1734642955
ISBN
978-3-03928-124-4
Sprache
eng
Titel
The Education of d/Deaf and hard of hearing children : perspectives on language and literacy development / special issue editor Peter V. Paul
Erscheinungsvermerk
Basel Beijing Wuhan Barcelona Belgrade : MDPI , 2020
Umfangsangabe
ix, 187 Seiten
Reihe
education sciences
Notizen
Printed edition of the special issue published in Education Sciences (ISSN 2227-7102)
Zusammenfassung
A significant number of d/Deaf and hard of hearing (d/Dhh) children and adolescents experience challenges in acquiring a functional level of English language and literacy skills in the United States (and elsewhere). To provide an understanding of this issue, this book explores the theoretical underpinnings and synthesizes major research findings. It also covers critical controversial areas such as the use of assistive hearing devices, language, and literacy assessments, and inclusion. Although the targeted population is children and adolescents who are d/Dhh, contributors found it necessary to apply our understanding of the development of English in other populations of struggling readers and writers such as children with language or literacy disabilities and those for whom English is not the home language. Collectively, this information should assist scholars in conducting further research and enable educators to develop general instructional guidelines and strategies to improve the language and literacy levels of d/Dhh students. It is clear that there is not a ‘one-size-fits-all’ concept, but, rather, research and instruction should be differentiated to meet the needs of d/Dhh students. It is our hope that this book stimulates further theorizing and research and, most importantly, offers evidence- and reason-based practices for improving language and literacy abilities of d/Dhh students
Schlagwort
Hörgeschädigtes Kind
Hörgeschädigtenpädagogik
Spracherwerb
Schreib- und Lesefähigkeit
Weitere Verfasser
Paul, Peter V.
Andere physische Form
Erscheint auch als 978303928151 Online-Ausgabe The Education of d/Deaf and Hard of Hearing Children: Perspectives on Language and Literacy Development 978-3-03928-125-1 (PDF)
Signatur
4 a 8048
.
ISBD-Anzeige
Katalogdatensatz10184829
.
Kategorien-Anzeige
Katalogdatensatz10184829
.
Verwandte Werke
Katalogdatensatz10184829
.
Titel zur Titelsammlung hinzufügen
Katalogdatensatz10184829
.
Kataloginformation10184829
Datensatzanfang
.
Kataloginformation10184829
Seitenanfang
.
Vollanzeige Katalogdaten
Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.
Im Bereich
Kataloginformation
werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.
Der Bereich
Exemplarinformationen
enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.