Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
.
Default
.
PageMenu
-
Main Menu
-
.
Member Services
.
Exit Webopac
.
Search Menu
Simple Search
.
Advanced Search
.
Clear Search Sets
.
Journal Search
.
Refine Search Results
.
.
Bottom Menu
Help
Languages
English
.
German
.
New Items Menu
New Items List
.
New Items List by Group
.
© LIBERO v6.4.1sp240211
Page content
You are here
:
>
Search Simple
Catalogue Display
Catalogue Display
Previous Title
.
Sprachdiagnostische Kompetenz von Sprachförderkräften
Item Information
Catalogue Record 10072258
.
Catalogue Information
Catalogue Record 10072258
.
Item Information
Barcode
Shelf Location
Volume Ref.
Branch
Status
Due Date
Res.
70006418
2017/045
Bibliothek Hör- und Sprachgeschädigtenwesen
.
Available
.
Select this item
Download Title
Catalogue Record 10072258
Export
Dieser Datensatz
As
Feldformat
Bibliographisches Format
ISBD-Format
MARC-Format
MARC-Binärformat
MARCXML-Format
Bis
Datei
E-Mail
.
Catalogue Record 10072258 ItemInfo
Beginning of record
.
Catalogue Record 10072258 ItemInfo
Top of page
.
Catalogue Information
Field name
Details
Identnummer
739918435
ISBN
3-11-030847-9
978-3-11-030847-1
Sprache
ger
Person
Geist, Barbara
Titel
Sprachdiagnostische Kompetenz von Sprachförderkräften / Barbara Geist
Other title
Praktiken der Sprachstandserhebung und sprachdiagnostische Kompetenz
Erscheinungsvermerk
Berlin [u.a.] : de Gruyter , 2014
Umfangsangabe
XII, 308 S. : Ill., graph. Darst.
Reihe
DaZ-Forschung
; 3
Notizen
Literaturverz. S. 248 - 265.
Inhalt
Kinder mit Deutsch als Zweitsprache -- Sprachstandserhebungen -- Sprachförderkräfte -- Sprachdiagnostische Kompetenz -- Forschungsstand : Sprachdiagnostische Kompetenz -- Studie A: Sprachstandserhebungen in der Schulanmeldung und zu Beginn der Sprachförderung -- Studie B: Rekonstruktionen und Reflexionen über das Konzept der Förderdiagnostik -- Studie C: Urteilsgenauigkeit und Beschreibung sprachlicher Fähigkeiten -- Implikationen -- Fazit und Ausblick.
Hochschulschrift
Teilw. zugl.: Frankfurt am Main, Univ., Diss., 2012 u.d.T.: Praktiken der Sprachstandserhebung und sprachdiagnostische Kompetenz
Zusammenfassung
The author examines the ways that specialized language development teachers assess the linguistic skills of preschool children for whom German is a second language. In a longitudinal study, she also investigates how accurately language development teachers are able to judge these skills. These multi-methodical studies contribute to the field of bilingual language education and language acquisition research The author examines the ways that specialized language development teachers assess the linguistic skills of preschool children for whom German is a second language. In a longitudinal study, she also investigates how accurately language development teachers are able to judge these skills. These multi-methodical studies contribute to the field of bilingual language education and language acquisition research
Schlagwort
Lehrer
Wissen
Spracherziehung
Mehrsprachigkeit
Migrationshintergrund
Bildungsforschung
Vorschulkind
Spracherwerb
Fremdsprachenlernen
Forschung
Zweisprachigkeit
Erziehung
Didaktik
Deutsch
Fremdsprache
Vorschulkind
Sprachkompetenz
Spracherziehung
Sprachlehrer
Umfrage
Andere physische Form
Online-Ausg. 9783110308556 Geist, Barbara Online-Ausgabe Geist, Barbara, 1983 - Sprachdiagnostische Kompetenz von Sprachförderkräften Berlin : De Gruyter, 2013 Sprachdiagnostische Kompetenz von Sprachförderkräften Berlin : De Gruyter, 2013 Online-Ressource (XII, 308 S.) Online-Ressource (308 S.) 9783110308471 9783110308556
Erscheint auch als
Reihe
DaZ-Forschung
Signatur
2017/045
Quelle
Deutsche Sprache,
Internet Site
Inhaltsverzeichnis
.
ISBD Display
Catalogue Record 10072258
.
Tag Display
Catalogue Record 10072258
.
Related Works
Catalogue Record 10072258
.
Add Title to Basket
Catalogue Record 10072258
.
Catalogue Information 10072258
Beginning of record
.
Catalogue Information 10072258
Top of page
.